Sunday, February 6, 2011

Suami & Isteri...

Buat Suami Ku..
Pernikahan atau perkahwinan menyingkap tabir rahsia..Aku yang kau nikahi tidaklah semulia Khadijah..tidaklah setaqwa Aisyah..pun aku tidak setabah Fatimah..apalagi secantik Zulaikha..Justeru..aku ini hanyalah wanita akhir zaman.yang punya cita2 menjadi solehah...Pernikahan ini mengajar kita kewajiban bersama.aku menjadi tanah..dan kamu menjadi langit penaungnya..aku ladang tanaman kamu pemagarnya...aku kiasan ternakan kamu gembalanya..aku adlah murid kamu Mursyidnya...aku bagaikan anak kecil kamu tempat aku Bermanja..saat aku menjadi racun,kamulah penawar bisanya,,seandainya aku tulang yang bengkok berhatilah meluruskannya...
Pernikahan atau perkahwinan ini...menginsafkan kita perlunya Iman dan Taqwa..Untuk belajar sabar dan Redha Allah SWT..kerana memiliki aku isterimu...yang tidak sehebat mana..Justeru...kamu akan tersentak dari alpa..kamu bukanlah Rasullah, pun buka pula Saiyidina Ali..cuma suami akhir zaman yang berusaha menjadi Soleh...AMIN..insyallah
Buat AkU..Isterimu...
Pernikahan ini menyingkap tabir rahsia...Kau yang aku nikahi..tidaklah semulia Muhammad S.A.W..Tidaklah setaqwa Ibrahim a.s..pun tidak setabah Ayub a.s,ataupun segagah Musa a.s apalagi setampan Yusuf a.s..Justeru, suami ku ini hanyalah lelaki akhir zaman.yang punya cita2 membangun keturunan yang soleh...
Pernikahan atau Perkahwinan ini mengajar kita kewajiban bersama...kau menjadi pelindung,aku penghuninya..kau adalah nakhoda kapal,aku navigatornya..kau bagaikan balita yang nakal..aku adalah penonton kenakalanmu...saat kau menjadi raja aku nikmati anggur singgahsanamu.seketika kau menjadi bisa,akulah penawar ubatnya..seandainya kau sinis yang lancang..sabarlah aku memperingatimu..pernikahan mengajarkan kita perlunya iman dan taqwa..untuk belajar meniti sabar dan Redha Allah S.W.T.kerana memiliku,Ridzuan yang tidak segagah mana....
Justeru...aku tersentak dari alpha...aku bukanlah Khadijah yang begitu sempurna didalam menjagamu..pun bukanlah Hajar yang begitu setia dalam sengsara..cuma wanita akhir zaman yang berusaha menjadi SOLEHAH..AMIN...




No comments:

Post a Comment