Monday, May 9, 2011

Nak Cantik??Dan Sihat??Meh kongsi info....

Salam sejahtera pada semua warga FB dan blogger...hari ni..nak updated pasal diet laks...rase2nyer ada tak mereka2 nak join aku berdiet..hehehehe..erm,memang terasa ingin nak berdiet..apatah lagi...cik 'p' tak nak jugak mai2...dah buat upt..biaselah -ve...nak g check doctor??macam malas jer...
tapi bila di pikirkan..nak sihat...aku kene gagahkan kaki aku ni melangkah masuk ke klinik...wat scan..ape yang aku risau..bile aku scan...aku takut cyst aku ni dah makin berkembang...agak2nyer nape yer..peyed nie tak mau gak mai2..set biodex aku hari tu tak abis lagi..ingat nak lah mula balik...cume perasaan nak pegi klinik tu takder...risau ade...kecut pun ader..
takper..aku redha..ini ketentuan tuhan..aku mesti kuat..nak pilih time jer ni nak g klinik..g minggu nie lah..so next week leh la..start berdiet..haahahaa..aku siap kumpul info cantik & diet sihat nie..ha.meh aku kongsi sikit2 dulu..kasi amik mood...ari nie aku kasik 2 tips diet dulu yer...

Tips diet sihat....

1. Mestilah kena senam...(adusss.....lemah lutut den..hehehehe)

Senaman yang boleh membantu..erm..tak kisahlah ape jenis senaman pun..asalkan tak mudarat yer..masa tengah bersenam tu...minum air sebanyak dan sekerap mungkin....sambil joging2..jalan2 tu.."dengau" lah mp3 untuk melekakan korang..manalah tahu kan...syok2 dengau lagu peberet..tak sedau dah jogging dari rumah sampai KLCC..hehehehehe...

2. Elakkan mengunyah di tengah malam(aik..macam eden jugak..hehehe)

Mesti amik sarapan,makan tghari,ngan malam..itu yang ponting..pastu duk kat meja makan tu..makan ngan tertib..ini tak..ngadap tv sambil makan...mano nak konyang...(aish..macam eden laie)
Waktu malam tu..agak2 bosan..carik gak aktiviti2 yang berfaedah..selain makan..(main cak2 ngan cik abang bole???)hehehehehe..
pas makan malam jer..terus gosok gigi...jangan gatal2 nak makan2 lagi...sayang ubat gigi tu..membazir...
Haaa..1 lagi..nak betulkan info yer..makan malam bukan penyebab berat badan naik yer...tetapi berapa banyak jumlah kalori yang masuk masa tu..ok...

Ok tak??so,ade sape2 nak join aku berdiet tak..kalau ade esok aku updated lagi yer..hehehehehe






No comments:

Post a Comment